Preschool 4: Welcome to the New term
プリスクールのみなさん、新しいクラスにようこそ!
Take a peek at our week...
日々の様子をのぞいてみましょう・・・
We apologize for the delay in the deployment of the Preschool4 blog. This blog will be longer than most of our blogs due to it covering the first two weeks of classroom events and activities. So that means a lot of pictures.
The start of the year is always full of excitement for both teachers and students. During this time, we all focused on getting to know each other and our classroom expectations. The first two full weeks of school primarily focused on this by reviewing or learning about Horizon’s rules, becoming familiar with Preschool4 schedule and expectations, and Playing ice breaker games. This helped us have a wonderful first two weeks and aid us in creating a classroom environment where children feel safe so that they can express their ideas freely and achieve success at their own personal speed.
プリスクール4のブログのお届けが遅くなってしまい申し訳ありません。今回のブログは、始めの2週間のクラスでの様子をお届けするものとなりますので、通常のものよりも長くなっています。それに伴い、沢山の写真もご覧いただけますので、どうぞお楽しみ下さい。
新しい年度の始めというのは、子供たちにとっても、先生にとってもわくわくするものです。初めの週は、お互いを知ることや一日の流れに慣れることに重点を置きました。最初の2週間は流れをつかむ為に、学校の規則やクラスのスケジュールを皆で確認しながら進めていきました。その週に、砕氷船というゲームもしました。皆で楽しく過ごしたこの2週間の活動によって、自由にアイディアを出し合い、自分のペースで過ごしていける居心地の良いクラス環境が整っていきました。
We are Learning…
次の事を学んでいます・・・
Classroom rules and Routines:
With the help of David, from NO, DAIVD! And David goes to School by David Shannon Students learned/reviewed Horizon 5 School rules and how they apply to aspects of all school life.
クラスのルールと1日の流れ:
NO, DAIVD!というデイビットシリーズの本を使って、主人公デイビットをとりあげ、ホライゾンの5つのルールを覚え、復習し、そのルールが学校生活にどのように結びつくのかを学びました。
1. Listen when the Teacher is Talking
先生のお話をよくききます
2. Follow Directions Quickly
指示にはすぐに従います
3. Respect others. Respect yourself. Respect your school.
他の人を大切にし、自分を大切にし、学校を大切にします
4. Raise your hand to speak
発言をする時は手を挙げます
5. Be safe. Be kind. Be honest.
安全に、優しく、正直に
Colors and Numbers: With the new term staring we visited topics such as numbers and colors to help students review them and/or learn more about them.
Through the book Brown Bear, Brown Bear, what
do you see by Bill Martian and Eric Carol we took a closer look at colors and their relations with objects that are the same color. Children also found the book endearing with its characters and chant.
色と数:新学期が始まり、数と色をテーマに復習・学習しています。
Bill MartianとEric Carol作『Brown Bear, Brown Bear, what do you see』では色をとりあげ、身の周りのもので同じ色の物を見ていきました。子供たちは、同本に出てくる登場人物(動物)や歌にも親しみを覚えたようです。
We also reviewed and learned more about numbers and number sentences with the help of Pete the Cat and His Four Groove Buttons by James Dean. Together we sang about how Pete lost his four Groovy buttons and how to represent the lost buttons through subtraction sentences.
James Dean作『Pete the Cat and His Four Groove Buttons』という本で数もとりあげました。猫のピートが素敵な4つのボタンをなくしていく歌をうたいながら、引き算の勉強もしました。
We also started our letter of the week program with the Letter Tt!
アルファベット学習もT tから始めました。
What’s happening next week…
After Golden week we plan to start Show and Tell and start our Inquiry into friendship. Show and tell. Every day four students will share a special item that they wish to share and also relates to the theme the classroom. This will help students become more confident in this asking and sharing things about themselves. It will also help them learn how to ask questions.
The first week will be any item the students wish to bring in.
We must stress that students only bring items on the appointed days and that said items will only be taken out during show and tell times.
次の週からは・・・
GW明けからは、show and tellという授業がスタートします。また、探究のテーマとして『友達』をとりあげます。show and tellは、毎回4人のお友達がそれぞれみんなと一緒に楽しみたい、クラスのテーマにあった自分たちの「お気に入り」を持ちよります。この活動で子供たちはもっと自信をもって質問し、わかりあえるようになるでしょう。また、これにより、質問の仕方を学ぶこともできます。
初めは子供たちがみんなに見せたいと思うものを持ってきていただいて構いません。
ただし、持ってくるのは決められた日に限り、カバンから出せるのはshow and tellの時間のみとさせていただきます。
Our inquiry theme
For the rest of the first term we will be focusing on the concept of “friends” and how it relates to the International Baccalaureate them “Who we are”.
探究のテーマ
一学期の残りの時間は、IBプログラムの「自分は誰か」というテーマに沿って「友達」をとりあげ学習していきます。
Important events that happened:
最近行われた行事:
Flower Viewingお花見
Students, parents, and even teachers enjoyed playing games with one another and eating together picnic style!
園児、保護者の皆様、そして教師達もゲームやピクニックを楽しみました。
Health Check身体測定
Students were measured to see how tall they have grown!
子供たちはどのくらい成長したか、身長や体重を測りました。
Happy Birthday Kota! こうた君、お誕生日おめでとう!
No comments:
Post a Comment