Take a Peek at Our Week!
We were so happy to have you join us for Parent's Day . This time around the children and I thought it would be nice to have you actively involved in our activities. We chose to do literacy centers so that you could experience, first hand, some of the activities that the students enjoy throughout the week. The children were very excited to work with you, and we hope that you had as much fun as we did.
今週の様子をのぞいてみよう!
今週の授業参観はとっても楽しかったですね!私たちにとってもアクティビティに積極的に参加することができるとても良い機会でした。今回の参観日では、子どもたちが普段、1週間を通して楽しく活動してる内容をじかに感じて頂けるように、言語センターを選んで活動してみました。子どもたち同様、お家の方々にも楽しんで頂けたでしょうか。
Wednesday was also Karin's last day. We enjoyed having Karin in our class and we will miss her very much.
水曜日はKarinの最後の登校日でした。Karinと楽しく過ごした日々を思うと、会えなくなるのがさみしいですね。
水曜日はKarinの最後の登校日でした。Karinと楽しく過ごした日々を思うと、会えなくなるのがさみしいですね。
On Thursday we had an earthquake evacuation drill. We practiced what to do in the event that there is an earthquake while the children are at recess. Everyone did a fantastic job following directions to make sure that they stay safe.
木曜日は地震の避難訓練を行いました。子どもたちは休み時間を使って、イベント中に地震がきたらどのように行動するかを練習しました。みんな、先生の言う事を良く聞いて、とても上手に避難することができました。
木曜日は地震の避難訓練を行いました。子どもたちは休み時間を使って、イベント中に地震がきたらどのように行動するかを練習しました。みんな、先生の言う事を良く聞いて、とても上手に避難することができました。
We had a wonderful week!
Language & Literacy
We learned about the letter Jj and we learned the sight word to. We worked in literacy centers with our moms, dads and grandparents!
英語の時間
今週はアルファベットのJjとサイトワードはtoでした。みんなのお母さんやお父さん、おじいちゃんおばあちゃんたちと一緒に言語センターで活動しました。
英語の時間
今週はアルファベットのJjとサイトワードはtoでした。みんなのお母さんやお父さん、おじいちゃんおばあちゃんたちと一緒に言語センターで活動しました。
J is for jam.
Who Let the Letters Out? |
J is for jack-o-lantern. |
We are singing the To Song.
みんなでTo Songを歌ったよ!
Word Work: Sight word maze and word search.
言葉の練習:サイトワードの迷路と言葉探し
Jungle Read and Write the Room ジャングルの中で読み書き練習 |
Inquiry
This week we read Families Are Different by Nina Pellegrini. We talked about our own families and how they are similar and different in many ways.
探求の時間
今週はNina PellegriniのFamilies Are Differentを読みました。みんなでそれぞれの家族について、似ている点や違う点を話し合いました。
探求の時間
今週はNina PellegriniのFamilies Are Differentを読みました。みんなでそれぞれの家族について、似ている点や違う点を話し合いました。
Family Drawings 家族のお絵かきをしました |
On Parents Day the children worked with their parents to create a flag that represents their family and things that are important to them.
授業参観日にはお家の方と一緒に家族の旗を作りました。それぞれの家族にとって大切なものや、象徴的なものを描きました。
We read Everybody Cooks Rice by Norah Dooley. In the story we were introduced to a variety of cultures through encountering the many different ways rice is prepared in different households (Barbados, Puerto Rico, Vietnam, India, China, Haiti and Italy) . We then brainstormed and found images on the internet of the many rice dishes we enjoy eating here in Japan!
Norah DooleyのEverybody Cooks Riceも読みました。このお話では文化の違いによって、お米の食べ方は各家庭によって違いがあるということが分かりました。(バルバドス、プエルトリコ、ベトナム、インド、中国、ハイチ、イタリアなど)それから、インターネットを使って、日本で食べられている様々なお米料理を検索しました!
Math
We read Everybody Cooks Rice by Norah Dooley. In the story we were introduced to a variety of cultures through encountering the many different ways rice is prepared in different households (Barbados, Puerto Rico, Vietnam, India, China, Haiti and Italy) . We then brainstormed and found images on the internet of the many rice dishes we enjoy eating here in Japan!
The children love to begin our math classes by counting in different languages.
算数
子どもたちは、いろんな言語で数を数える歌で算数の時間を始めるのが大好きです。
算数
子どもたちは、いろんな言語で数を数える歌で算数の時間を始めるのが大好きです。
We also continued to explore addition this week. We made an Addition Doubles Book. We learned all about addition doubles while singing along to this song. The children made fingerprint dinosaurs to illustrate the addition facts.
今週も足し算の学習をして、Addition Doubles Bookを作りました。この歌(song)をうたいながら、2つのものを足す練習をしました。みんなで指型をとって恐竜を描き、足し算の概念を学びました。
今週も足し算の学習をして、Addition Doubles Bookを作りました。この歌(song)をうたいながら、2つのものを足す練習をしました。みんなで指型をとって恐竜を描き、足し算の概念を学びました。
On Friday we combined our Letter of the Week with Math. The children used jelly beans to sort, count, graph and add.
金曜日には今週の文字と算数を合わせて、jelly beansを仕分けたり、数えたり、グラフにしてみたり、足し算をして数えたりしました。
金曜日には今週の文字と算数を合わせて、jelly beansを仕分けたり、数えたり、グラフにしてみたり、足し算をして数えたりしました。
First we sort the jelly beans by color. 始めにjelly beansを色別にわけました。 |
Graphing and adding with jelly beans. jelly beansをグラフ化して足していきます。 |
Look! My jelly bean looks like a heart. 見て!ハート型のjelly beansだよ! |
Yum!!!! Eating our jelly beans is the best part. おいし~い!やっぱりjelly beansは食べるのがいちばん! |
What's Happening Next Week?
Vv will be our new Letter of the Week and in Math we will review previously learned concepts and skills. Our Inquiry lessons will focus on exploring different countries and cultures through the arts. We will also make reference to countries the children may have visited or have a personal connection to.
来週はどんなことをするの?
Vvが来週の文字です。算数ではこれまで学習したことを復習します。探求の時間は文化の違いと芸術に焦点を当てて学習していきます。それから、みんなが訪れたことがある国々や個人的に関わりのある、様々な国の子どもたちについても触れていきたいと思います。
Important Dates & Events
Dec. 21: End of Fall Term and Holiday Celebration
大事な日やイベント
12/21:秋学期最終登校日、冬休み前のお楽しみ会
大事な日やイベント
12/21:秋学期最終登校日、冬休み前のお楽しみ会
Notes From the Teacher
On Wednesday, December 21st we will have a small end-of-term and holiday celebration. If your child would like to bring something to give to his/her friends (such as holiday cards, a small gift or treat, etc.) please feel free to send it to school on the last day. We kindly ask you to make sure that there are enough items for all the students in the class. This is completely optional, so please do not feel obligated to provide something.
先生からのお知らせ
12/21(水)には冬休みお祝い会を行いたいと思います。もし、お子様がお友だちに何かプチギフト(ホリデーカードやちょっとしたお菓子など)を持って来たいという場合はどうぞご自由に、最終登校日にお持ちください。もし持参される場合は、クラスの人数分をご準備頂きますようご協力お願いします。これは各自の自由な企画ですので、強制ではありません。
先生からのお知らせ
12/21(水)には冬休みお祝い会を行いたいと思います。もし、お子様がお友だちに何かプチギフト(ホリデーカードやちょっとしたお菓子など)を持って来たいという場合はどうぞご自由に、最終登校日にお持ちください。もし持参される場合は、クラスの人数分をご準備頂きますようご協力お願いします。これは各自の自由な企画ですので、強制ではありません。
Resources and Links We Love
Letter J - Olive and the Rhyme Rescue Crew
To Song - Sight Word Song Music Video
Preschool Sight Words - To song
Who Took the Cookie from the Cookie Jar
Jump, Frog, Jump! by Robert Kalan
Addition Doubles
To Song - Sight Word Song Music Video
Preschool Sight Words - To song
Who Took the Cookie from the Cookie Jar
Jump, Frog, Jump! by Robert Kalan
Addition Doubles
Show & Tell
Week of Dec. 5 - Dec. 9
The Letter Vv
Please bring in an item related to our Letter of the Week. It may be anything! An object, a computer print out or something that your child drew are a few examples of things that can be shared.
来週のShow and Tellのトピックはアルファベットの「Vv」です。
プリントしたものやお絵かきしたものなど、テーマに関するものな らどんなものを持参頂いても結構です。
At Home
Please read Letter Jj Book and Letter Qq Book . Kindly return the books on Monday, December 5th. All other papers can be kept at home.
お家にて
お子様に Letter Jj Book and Letter Qq Bookを読んでもらってください。本は12/5(月)に学校にご返却ください。その他の紙類はご自宅で保管して頂いて結構です。
お家にて
お子様に Letter Jj Book and Letter Qq Bookを読んでもらってください。本は12/5(月)に学校にご返却ください。その他の紙類はご自宅で保管して頂いて結構です。
No comments:
Post a Comment