Tuesday 20 June 2017

Blog 8


Hello and Good-byes
再会とお別れ

This week we welcome back  Kesuike. he made a full recovery and is doing well.  The whole class was happy to have him back in our community. He is very active with others and it’s like he never left. However, We also had to say goodbye to Shion who went back to Germany. We all said our good-byes and created a paper heart with all our hand prints and a giant photo of us for him to take home. There is also a possibility we might see him next year.

今週、しばらくお休みしていたKeisuke君が戻ってきてくれました!すっかり良くなり、元気に過ごしています。Keisuke君との再会に皆大喜びです。以前のように他のお友達と活発に遊ぶ様子が見られます。また、ドイツに戻るShion君とはお別れをしました。クラス全員で『さようなら』を言い、皆の手形で作ったハートの紙と、全員で撮ったクラスの写真をプレゼントしました。また来年会えるといいですね。

Parent's day 授業参観
We had a very busy week indeed as most of you know. last Tuesday was parents day and many of you got to see firsthand what your children do on a daily basis. I hope you all enjoyed it and complete the survey.

皆様ご存知の通り、私たちは充実した一週間を過ごしました。先週の火曜日は授業参観日で、日々子供たちが教室でどのように過ごしているのかをご覧頂けたと思います。当日の参加とアンケートのご協力ありがとうございました。



Language 言語

This week we can to also continued our review into site words. On parents day you saw one of the many worksheets we used to review it. We also played games centering around site words such as splat on Friday. We are working very hard in our classroom to read these words so that they will be ready to read in Kindergarten.

今週も引き続きサイトワードの学習を行いました。普段サイトワードの復習として使用しているプリントも授業参観でご覧頂きました。金曜日にはワイトワードをつかったゲームも行いました。このサイトワードの学習は、キンダークラスになった時のリーディングに大いに役にたちます。



Bugs 虫
We also can expand our investigation into bugs through math. With the help of the teacher many of the children did bug addition. Next week works for more bug themed math activities such as voting for our favor to classifying bugs and sorting them into groups. We will also be moving our bug hunting center from the sensory table to the play ground! Children will be now hunting live bugs on the playground. We will keep you updated as the children progress.

算数の学習にも虫を取り入れました。教師が少しお手伝いをしながら、虫で足し算が出来るようになりました。来週は好きな虫の票をとり、グループわけを行います。虫を捕まえるコーナー遊びでは、ポータブルの砂テーブルから外へと移りました!子供たちは外で本物の虫を捕まえて楽しんでいます。
これからも子供達の様子をその都度お伝えしていきたいと思います。


Other fun things that happen this week!








No comments:

Post a Comment

First Dress Rehearsal