WELCOME BACK!
おかえりなさい!
おかえりなさい!
Welcome back to Preschool4! WE are so happy to have everyone back for a full week of Class! This week we reviewed classroom rules but also are trying new things. One of these new things are Binders!
プレスクール4におかえりなさい!また元気なみんなにあえて、とても嬉しいです!今週はルールの復習をし、新しい取り組みも行いました。そのひとつがバインダーです。
プレスクール4におかえりなさい!また元気なみんなにあえて、とても嬉しいです!今週はルールの復習をし、新しい取り組みも行いました。そのひとつがバインダーです。
Binders!!
バインダー
This week children
will be bringing home binders/folders! Girls have red binders and boys have
blue binder. They contain all the paper work we did this week. On Monday please send binder back to school with your child. The binder should be empty. The papers inside are for you to take out and keep.
Inside the binders is
also our letter Bb Books!
Please read letter books with your child! We talked as a class how Mommies and Daddies will be so happy to hear their children read to them. Make sure to give them a big kiss as well when they are done reading to you!
今週、子ども達はバインダー(ファイル)を持ち帰っています。女の子は赤で、男の子は青です。バインダーには、今週行った紙の制作やワークシートが挟んであります。綴じてある紙はバインダーから外してご自宅で保管して頂き、空のバインダーを来週の月曜日にお持ちください。
バインダーのポケットには、アルファベットBの本も入っています。
どうぞお子様と一緒にご自宅でもお読みください。クラスでは、みんながお父さんお母さんに読んであげたらきっと喜ぶでしょうねと話をしました。子ども達が読み終わった後は抱きしめてキスしてあげるのをお忘れなく♡
今週、子ども達はバインダー(ファイル)を持ち帰っています。女の子は赤で、男の子は青です。バインダーには、今週行った紙の制作やワークシートが挟んであります。綴じてある紙はバインダーから外してご自宅で保管して頂き、空のバインダーを来週の月曜日にお持ちください。
バインダーのポケットには、アルファベットBの本も入っています。
どうぞお子様と一緒にご自宅でもお読みください。クラスでは、みんながお父さんお母さんに読んであげたらきっと喜ぶでしょうねと話をしました。子ども達が読み終わった後は抱きしめてキスしてあげるのをお忘れなく♡
Letter of the week Bb
今週のアルファベットはBbでした
-This Letter of the week is Bb and we explored the letter
through our letter Bb books, activities, and songs.
We mostly focus on answering the questions “What letter is
it?” “ What sound does it make?”
今週のアルファベットはBbで、Bbの本や活動、歌なども歌いました。
中でも「このアルファベットは何ですか?」「どう発音しますか?」という質問に重点を置き、学習しました。
今週のアルファベットはBbで、Bbの本や活動、歌なども歌いました。
中でも「このアルファベットは何ですか?」「どう発音しますか?」という質問に重点を置き、学習しました。
We read our letter Bb books with the new Sight word “can”
新しいサイトワードcanを含むアルファベットBの本を読みました。
We created colorful balloons for the letter Bb
Bが付く言葉「バルーン」の色鮮やかな制作を行いました。
We also did our Bb show and Tell!
Bが付く物のショー&テルも行いました!
Bが付く物のショー&テルも行いました!
Big Small 大小
In Math I introduced the topic Big, medium, and small. I did
this by reading the story Goldilocks and the three bears. As I read I pointed
out the sizes of the three bears and how their beds, chairs, and porridge match
their sizes.
算数では、『三匹のくま』という本を読み、大・中・小を学びました。大きさの異なる3匹のくまと、そのくま達のベットやイス、そしてお粥が、それぞれどのサイズなのかを話しました。
算数では、『三匹のくま』という本を読み、大・中・小を学びました。大きさの異なる3匹のくまと、そのくま達のベットやイス、そしてお粥が、それぞれどのサイズなのかを話しました。
Sports day 運動会
With sports day on
the way we began our games and dance practices this week.
運動会の練習を今週から始めました。
運動会の練習を今週から始めました。
Warm up song 準備運動のうた
https://www.youtube.com/watch?v=X1HcbcW_Cfs&index=1&list=PLqifpzprHsXKQTbYaFlrkQU3pEmWxqN19
-Dance song ダンス
Our song is "I like to move it" But the official dance we will be preforming at Sports Day will be similar to this video . We will be dancing to this video but the dance moves will be simplified. The children have just been introduced to the video.
私たちのクラスでは "I like to move it"という曲で踊ることにしたのですが、本番では動画と全く同じものではなく、動きをもう少しシンプルにするなど、少しアレンジを加えたものになります。子ども達は、まだ練習を始めたばかりです。
私たちのクラスでは "I like to move it"という曲で踊ることにしたのですが、本番では動画と全く同じものではなく、動きをもう少しシンプルにするなど、少しアレンジを加えたものになります。子ども達は、まだ練習を始めたばかりです。
https://www.youtube.com/watch?v=zC1BGJmbk8E&index=2&list=PLqifpzprHsXKQTbYaFlrkQU3pEmWxqN19
Next week will be
wet! 次週の活動では濡れます!
Next week we will be
playing with water center and water base activites. Please don’t be surprised
if your child comes home in their back up clothes on and their school clothes
in a bag.
次週、私たちのクラスではテーマ学習の一環として水のコーナー遊びを取り入れます。カバンの中にびしょ濡れになった服が入っていても驚かないでくださいね。
園に着替えを準備されていない方は、1~2セットお持ちください。
次週、私たちのクラスではテーマ学習の一環として水のコーナー遊びを取り入れます。カバンの中にびしょ濡れになった服が入っていても驚かないでくださいね。
園に着替えを準備されていない方は、1~2セットお持ちください。
No comments:
Post a Comment