Monday 30 October 2017

Happy Halloween ハッピーハロウィン

Happy Halloween!
ハッピーハロウィン!
On Friday the children got to dress up for Halloween and wear different costumes. They did many fun activities while wearing them! They got to dance and show them off to other students and classrooms! Their most favorite part was trick or treating though!
With the help of many parents and local families and businesses the children enjoyed getting candy! With guidance and aid they walked the neighborhood and "trick or Treated" at two families home, the fire station, and the local nerusry. At the end of the day they enjoyed passing candy out to one another and finishing the day off with a dance party!   

先週の金曜日はコスチュームデイに伴い、子ども達はそれぞれ仮装で着飾っての登園となりました。衣装を着たまま皆で楽しい活動を沢山行いました!ホールではイス取りゲームやダンスをして楽しみましたが、メインはやはり『トリック・オア・トリート』でした。
保護者の皆様やご近所の方のご協力のもと、子ども達は沢山のお菓子をもらい大喜び。
私たちのクラスは、ご近所のお宅からスタートし、消防署、保育園を回り、最後にもう一軒ご近所のお宅を訪問しました。教室ではそれぞれお友達の為に持ち寄ったミニプレゼントを皆に配り、ダンスをして楽しく充実した1日が終わりました。

























なんと手作り!!




















































































































































































































































Nanaketa Park!

七北田公園
On Thursday we had a field trip to Naketa Park! The children enjoyed hunting for acorns and leaves while they learned about fall in the park. The children enjoyed talking about the different color leaves they found and how the acorns came in different sizes. Later on the children enjoyed the playground at the park. 
We ended up taking a pile of leaves and acorn back to school in order to explore them more. Many children painted with the leaves and studied how acorns roll through paint on paper. Others took a closer look at the fall items through mirrors and magnifying glasses. Kota found a bug in one acorn!

先週木曜日には皆で七北田公園に遊びに行きました!公園では秋という季節の学習を兼ねて秋を感じながら、どんぐりや落ち葉拾いに夢中になりました。拾いながら、なぜ落ち葉は異なる色になるのか、なぜどんぐりは全部大きさが違うのか、疑問に思ったことを楽しそうに話していました。後半は大きな固定遊具のあるグラウンドで思いきり遊びました。
拾い集めたどんぐりや落ち葉はクラスでひとつにまとめ、遊びの場を広げるために学校に持ち帰りました。学校に戻ると、持ち帰った落ち葉に絵の具を塗ってスタンプをしたり、絵の具を付けたどんぐりを紙の上で転がしたりしながら楽しみました。また、鏡や虫眼鏡を使って観察をして楽しむ姿も見られました。Kota君はどんぐりの中に小さな虫を発見!















































































































Kota found a bug in one acorn!
Kota君、虫発見!



No comments:

Post a Comment

First Dress Rehearsal