Tuesday 21 November 2017

Literacy Week!

last week was a very busy week!

The whole week the children explored famous books such as Pete the Cat, the Ginger Bread man, and Going on a Bear Hunt. They got to enter act with teachers from all the classroom and play games, made crafts, and even baked with them!

先週はとても充実した1週間でした!
1週間を通して Pete the Cat, the Ginger Bread man, and Going on a Bear Huntといった、有名な本にふれました。
教師による劇から始まり、ゲームをし、制作を行い、クッキングアクティヴィティも行いました。


Gingerbread man play on Monday!

Children were so surprised to see teachers put on a play about the Ginger bread man. With Ms.Yeshiem as the Ginger bread man and Ms. Ebony as the narrator the other teachers took on different roles in the story. Some of the roles include Grandma, a little girl, a fox,Pete the cat, a cowgirl, and even Totoro! The students couldn’t stop laughing!

月曜日はジンジャーブレットマンクッキーの劇!
先生たちによって繰り広げられたジンジャーブレットマンの世界に驚きを隠せなかった子供達。イェシム先生によるジンジャーブレッドマンをはじめ、エボニー先生によるナレーター、その他の先生達はひとり二役演じました。役の中には、おばあさんや小さな女の子、キツネや猫のピート、カーウガールやトトロまででてきました。劇をみて子供たちは、ただただ笑い転げていました。





































Book read aloud on Tuesday!

Children traveled to all three classrooms and listen to stories from all of the teachers! Ms.Ebony and Ms. Yeshiem had a great time with them!

火曜日はストーリータイム!
子供たちはローテーションでクラスを回り、それぞれのクラス担任による読み聞かせを楽しみました。エボニー先生、イェシム先生楽しい時間をありがとうございました。




Games, crafts, and baking Thursday!


Once agian children traveled from classroom to classroom but not for read alouds! Instead they cut out their own gingerbread man and even got to decorate and eat real gingerbread men! As you can tell from the pictures they tasted wonderful!


木曜日はゲーム、制作、クッキングの日!
この日もまた、子供たちは他のクラスを回りましたが、その日は本読みではなく、ジンジャーブレッドマンクッキーのクラフトを行い、さらに本物のジンジャーブレッドマンクッキーに甘い飾りつけをして食べました!写真からも伝わると思いますが、とてもおいしく出来ました。




















































































































Parent’s Day Last Wednesday!

Children enjoyed Parents days! Moms and Dads got the chance to see their child in the classroom environment and how children experience literacy week.

水曜日には授業参観
保護者の皆様にきて頂き、とても嬉しそうな子供達でした。お父様お母さまには、お子様の幼稚園での様子や、読書週間での様子をご覧頂きました。







































































PENGUIN SCHOOL visited on Friday! !

some special friends from another English preschool came and visited our school. Your children had lunch with them and than enjoyed a Pete The cat play preformed by Miss. Brittany!
金曜日はペンギン保育園のお友達が遊びに来てくれました!
ペンギン保育園も私たち同様、英語で保育を行っている学校です。皆でお昼を囲み、ブリタニー先生による
『猫のピート』の劇を楽しみました。










































Show and tell for the following weeks
次回のショー&テルは・・・


November 27- December 1: Please bring in an item that begin with the letter Zz
December 4-8: Please Bring in an item that beginwith the letter Oo 
December 11-15:Please Bring in an item that ends with an OT sound
December 18-21: Please bring a Holiday/ winter theme show and tell. Either pictures from last December or toys that children enjoy that are Holiday themed.

11/27-12/1:アルファベットZzが付く物
12/4-8:       アルファベットOoが付く物
12/11-15:   単語の最後がOTの発音で終わる物(例えばteapot,robot,carrot,dot等)
12/18-21: 冬の季節や冬のお祝いに関する物 。昨年12月の写真や12月のオモチャなど。

No comments:

Post a Comment

First Dress Rehearsal