Monday 11 December 2017

Letter O and The Three Little Pigs! アルファベットOと3匹のこぶた

letter of the WeeK Oo!

今週のアルファベットはOでした!


Intro: 
On Monday many of the students were excited to see the letter Oo up on our wall. Many explained how they knew the words but the words olives and ostracize was hard for them. We followed this up by tracing our letter Oo papers and playing starfall!
月曜日、子ども達はアルファベットのOが付く単語の絵がホワイトボードに貼ってあるのを見つけ、喜んでいました。知っている単語の絵を沢山教えてくれたのですが、Olives(オリーブ)とostracizeは、子ども達には少し難しかったようです。わからなかった単語は、ワークシートとスターフォールというウェブサイトでのゲームを通して学習していきました。


 https://www.youtube.com/watch?v=9PyLtdPs-Nk
https://www.youtube.com/watch?v=oWbY5EKys60

Read:リーディング
 Our new sight word this week is up and we explored this on Tuesday with our sight word song and reading our letter Oo books.
新しいサイトワードは、upでした。火曜日に歌や本を通して学習しました。



















Art: アート
On Wednesday we made Olaf O crafts! With winter here and snow coming soon we though it very befitting for our students to make these snowmen!
水曜日、Oが付く単語ということでオラフの制作を行いました。冬がきてもうすぐ雪も降ることから、今の時期に相応しい雪だるま政策だったと思います。







Work: 
On Thursday we explored the letter Oo sound by comparing it to the letter Zz sound we learned last week. Students had to cut and paste pictures that contained the Z sound and O sound and match them to the correct letter!
木曜日には先週学んだZと比べてOはどのような発音になるのかを学びました。
子供たちはそれぞれZとOがつく単語の絵を切り取って、正しい位置に貼っていくという作業を行いました。






Play:ゲーム
 ON Friday we played the back game. Many of our students are getting too good at this game and many ended in a tie!
金曜日は以前にも行ったことがある、背中に単語を貼り付けるゲームを行いました。2人組で行い、相手の背中に貼ってある絵の単語を言い当てるのですが、皆とても上手になってきていて、ほぼ引き分けに終わりました。

Inquiry this week:探求
This week we also read the Book of the Three Little pigs! With Building and materials as the main subjects of our inquiry we explored how the pigs in our book build the same structure with different materials. The children enjoyed acting out the story in our kitchen center and building the pigs houses out of different materials!

この週は、「3匹のこぶた」を読みました。建物とその材料(素材)をテーマにし、3匹のこぶたがそれぞれ何を使って家を建てたのかを見ていきました。コーナー遊びの際にはキッチンセンターで3匹のこぶたの帽子をかぶってごっこ遊びをしたり、異なる種類の材料を使って家を建てて楽しんでいました。









Whats Happening Next week!
Show and tell; For show and tell we ask children be bring in a item related to snow, winter, or the holidays! There will be No letter of the week next week!
ショー&テル:来週はアルファベットの学習は行いませんので、雪、冬、ホリデーに関係したものをお持ちください。

Next 来週は
With next week being the Last week of school things we will be taking things easy.
On Thursday we ask for parents to have their children bring in a large tote bag for their children stuff. With Two weeks of no school we will be sending the earthquake hoods, extra clothes, and hats home to be washed for the new year. We also plan to have a fun winter party on Thursday! Where children will be eating popcorn, playing holiday bingo, and watching a movie! 
来週は今学期最後の週となりますので、少し肩の力を抜いて楽しいことをしたいと思います。
金曜日には防災頭巾や着替え、スモックや紅白帽子など、全てのものをお持ち帰りしますので、それらが入るような大き目の袋を木曜日までにご準備ください。持ち帰りました所持品は新年に向けてお洗濯いただき、着替えにつきましてはサイズご確認、また、すべての物にお名前が書かれているかご確認ください。
木曜日には期末パーティーを予定しております。ポップコーンを食べたりビンゴゲームを行ったり、映画をみたりして楽しみたいと思います。(詳細につきましては、先日事務局より送信致しましたメールをご確認ください)

No comments:

Post a Comment

First Dress Rehearsal