Wednesday 17 January 2018

Stories and Winter Vacation!


Winter Vacation 冬休み

 After a long two weeks of vacation students learned how to tell and share their experiences in english
2週間の冬休みが明け、子ども達は休み中の出来事や思い出をクラスで発表しました。

Intro: After Miss. Brittany modeled how to share information about their vacation in English children began to think about how to share their thoughts with others in the class. After listening to Miss. Brittany Explain her experience in America for winter vacation many were quick to Share.
初めに:ブリタニー先生が英語での発表の仕方の見本をみせたあと、子ども達はどうやって他のお友達と情報交換ができるかを考え始めました。ブリタニー先生が実際に冬休み中のアメリカでの様子を話すと、子ども達はすぐに発表の仕方を理解したようです。

Read: With the use of sight words and new words they started exploring how to write their experiences by looking at the question “Where did you go for winter Vacation?” And different ways to answer =, for example “I traveled” “I met family” or “I had a party”
読む:「冬休みはどこにいきましたか?」という質問に対し、「旅行にいきました」「家族に会いました」「パーティーをしました」などの答えを、新しいサイトワードや単語を使用して文章を作成しました。

Art: There are different ways to communicate our experiences and this day we explored how we can do so through art.  Students drew their experiences and learned more about how to stop and think about what they wanted to draw before they drew it.
Students greatly enjoyed using this new found way of sharing information in their show and tells.アート:情報の伝達に用いられるものとして様々な表現方法があげられますが、この日はアートという表現方法を使いました。子供たちは自分の経験を描く前に、まず考え、それから描くという順序を学びました。それをショー&テルにも活用することができました。


International Baccurate: How we express ourselves
テーマ学習:自分をどう表現するか

This week we were introduced to our new Inquiry topic: How we express ourselves. This topic will eventually lead to our story that will be part of our play that will be preformed in February.
ON Monday students will be introduced to the subject. We will start our Inquiry by asking what makes a story  in the morning and how stories can be told through different media in the afternoon.
今週は新しい探求のテーマを紹介しました。テーマは「自分をどう表現するか」です。このテーマは2月に予定している発表会で演じるストーリーの導入となります。月曜日に主題が発表されました。午前にはストーリーの組み立てを尋ねるところからテーマ学習をスタートさせ、午後にはどんな方法でストーリーを伝えることが出来るのかを尋ねました。

Story elements: We  focued on the Story elements: Characters, plot, setting. We did this by reading different stories in class. We will build off of these stories by exploring different forms of medium. For example, on Wednesday we  took a look at the three little pigs and take apart the story elements. Than we  explored how the story can be shared through Books, videos, and plays. We thAN repeat this with GoldieLocks and The three bears. and than a new story that they may not know. Breaking down this new story will serve as an assessment for this week.
話の構成:登場人物、筋、背景等、話を構成しているものに重点を置きました。異なる本をとりあげ、それぞれの構成を内容を崩しながら解説していきました。例えば水曜日には、三匹のこぶたを題材にとりあげ構成をみていきました。さらに、同じストーリーは、それぞれ本、ビデオ、劇ではどのように表現されているかをみました。その後、同じ方法で「さんびきの熊」を見ていきました。今後新しいストーリーもとりあげる予定です。


Students also reflected on how stories can be found in their favorite books, TV shows, and movies. After a in-depth talk about how stories can be found in different mediums students began to display an intrest in how ther favorite TV shows had chracters, setting, and plot. This resulted in us creating a display that shows your child’s favorite story! It is now displayed on our door and I hope you get to see it!
子供たちは、学んだことを、自分たちの好きなお話にも置き換えて考えました。本だけではなく、ストーリーというのは様々な方法で活用できることを知ると、次々とお気に入りのテレビ番組にでてくる話の登場人物や背景、あらすじなどがあがりました。こどもたちからあがったお気に入りのストーリーを書き出していき、教室の入り口のドアに貼りだしましたので、機会があればどうぞご覧ください。

No comments:

Post a Comment

First Dress Rehearsal